به چه کسی مدیر پروژه می گویند؟

مدیر پروژه

مدیر پروژه چه خصوصیاتی دارد؟

یک مدیر پروژه فرد منظم، پرشور و هدفمندی است و شخصی است که پروژه های متداول را می شناسد

و می داند که استراتژی های او در سازمان ها چگونه موفق می شوند، چگونه باید آموزش داده شوند

و چگونه تغییر کنند تا نتیجه ی بهتری حاصل شود.

 

مدیران پروژه عوامل بروز تغییر هستند: آنها اهداف پروژه خود را مشخص می کنند و از مهارت ها و

تخصص خود برای ایجاد یک حس مشترک در تیم پروژه استفاده می کنند. آنها از آدرنالین ناشی از

چالش های جدید و مسئولیت پیشبرد نتایج کسب و کار لذت می برند.

 

آنها تحت فشار زیاد به خوبی کار می کنند و در مقابل بروز تغییر و پیچیدگی در محیط کار راحت هستند.

آنها می توانند به راحتی نمای کلی پروژه و جزئیات کوچک اما حیاتی پروژه را در نظر داشته باشند.

یعنی به خوبی زمان مناسب برای تمرکز روی هر کدام را می دانند.

 

مدیران پروژه ، قادرند مهارت های فردی لازم برای ایجاد اعتماد و ارتباط در میان همه ی ذینفعان پروژه را

به خوبی ایجاد کنند و پرورش دهند.

ذینفعانی از قبیل : اسپانسر های پروژه ، کسانی که از نتایج پروژه استفاده خواهند کرد ، کسانی که منابع مورد نیاز را تامین می کنند ، و اعضای تیم پروژه

 

مدیر پروژه

آنها ابزار گسترده و انعطاف پذیری از تکنیک ها، برای تبدیل مسائل پیچیده و فعالیت های وابسته به یکدیگر

به وظایف کوچک تر که قابل ثبت، نظارت و کنترل می باشند، را در اختیار دارند.

آنها رویکرد خود را با توجه به موضوع و محدودیت های هر پروژه تغییر داده و با آن تطبیق می دهند. آن ها می دانند که هیچ مقداری نمی تواند برای تمام پروژه ها یکسان باشد. و آن ها همیشه سطح مهارت های خود و مهارت های تیم خود را از طریق بررسی درس آموخته های پروژه های گذشته بهبود می بخشند.

این مطلب را نباید از دست بدهید :  ۱۰ نکته برای موفقیت در مدیریت پروژه

مدیر پروژه در هر نوع سازمانی پیدا می شود ( به عنوان کارمند ، مدیر ، پیمانکار و مشاور ) .

و مدیران پروژه با تجربه ، ممکن است در سازمان ها به عنوان مدیر برنامه ریزی (مسئول چندین پروژه مرتبط) یا مدیر پرتفولیو (مسئول انتخاب، اولویت بندی و هماهنگی مجموعه ای از پروژه ها و برنامه ریزی با استراتژی سازمانی) مشغول به کار شوند.

و در حال حاضر در سراسر جهان تقاضا برای به کار گیری مدیر پروژه در حال افزایش است. در چند دهه اخیر ، همانطور که سرعت تغییرات اقتصادی و تکنولوژی افزایش می یابد ، سازمان ها در مقایسه با انجام عملیات های روتین ، انرژی خود را همینطور بیشتر و بیشتر به سمت انجام پروژه های جدید سوق می دهند.

مدیر پروژه

امروز مدیران ارشد و مدیران منابع انسانی ، مدیریت پروژه را به عنوان یک ویژگی استراتژیک تشخیص داده اند و می دانند که برای دستیابی به موفقیت تجاری امری ضروری است. آنها می دانند که متخصصان ماهر و معتبر این رشته ، جزو ارزشمند ترین منابع آن ها به شمار می روند .

حال باید ببینید که علاقه دارید یک مدیر پروژه باشید؟
آیا توضیحات گفته شده ویژگی های شما را توصیف می کند؟

 

مدیر پروژه
مدیر پروژه چه خصوصیاتی دارد؟ یک مدیر پروژه فرد منظم، پرشور و هدفمندی است و شخصی است که پروژه های متداول را می شناسد و می داند که استراتژی های او در سازمان ها چگونه موفق می شوند، چگونه باید آموزش داده شوند و چگونه تغییر کنند تا نتیجه ی بهتری حاصل شود.   مدیران پروژه عوامل بروز تغییر هستند: آنها اهداف پروژه خود را مشخص می کنند و از مهارت ها و تخصص خود برای ایجاد یک حس مشترک در تیم پروژه استفاده می کنند. آنها از آدرنالین ناشی از چالش های جدید و مسئولیت پیشبرد نتایج کسب و کار لذت می برند.   آنها تحت فشار زیاد به خوبی کار می کنند و در مقابل بروز تغییر و پیچیدگی در محیط کار راحت هستند. آنها می توانند به راحتی نمای کلی پروژه و جزئیات کوچک اما حیاتی پروژه را در نظر داشته باشند. یعنی به خوبی زمان مناسب برای تمرکز روی هر کدام را می دانند.   مدیران پروژه ، قادرند مهارت های فردی لازم برای ایجاد اعتماد و ارتباط در میان همه ی ذینفعان پروژه را به خوبی ایجاد کنند و پرورش دهند. ذینفعانی از قبیل : اسپانسر های پروژه ، کسانی که از نتایج پروژه استفاده خواهند کرد ، کسانی که منابع مورد نیاز را تامین می کنند ، و اعضای تیم پروژه  
مدیر پروژه
آنها ابزار گسترده و انعطاف پذیری از تکنیک ها، برای تبدیل مسائل پیچیده و فعالیت های وابسته به یکدیگر به وظایف کوچک تر که قابل ثبت، نظارت و کنترل می باشند، را در اختیار دارند. آنها رویکرد خود را با توجه به موضوع و محدودیت های هر پروژه تغییر داده و با آن تطبیق می دهند. آن ها می دانند که هیچ مقداری نمی تواند برای تمام پروژه ها یکسان باشد. و آن ها همیشه سطح مهارت های خود و مهارت های تیم خود را از طریق بررسی درس آموخته های پروژه های گذشته بهبود می بخشند. مدیر پروژه در هر نوع سازمانی پیدا می شود ( به عنوان کارمند ، مدیر ، پیمانکار و مشاور ) . و مدیران پروژه با تجربه ، ممکن است در سازمان ها به عنوان مدیر برنامه ریزی (مسئول چندین پروژه مرتبط) یا مدیر پرتفولیو (مسئول انتخاب، اولویت بندی و هماهنگی مجموعه ای از پروژه ها و برنامه ریزی با استراتژی سازمانی) مشغول به کار شوند. و در حال حاضر در سراسر جهان تقاضا برای به کار گیری مدیر پروژه در حال افزایش است. در چند دهه اخیر ، همانطور که سرعت تغییرات اقتصادی و تکنولوژی افزایش می یابد ، سازمان ها در مقایسه با انجام عملیات های روتین ، انرژی خود را همینطور بیشتر و بیشتر به سمت انجام پروژه های جدید سوق می دهند.
مدیر پروژه
امروز مدیران ارشد و مدیران منابع انسانی ، مدیریت…

به چه کسی مدیر پروژه می گویند؟

امتیاز - 97%
امتیاز کاربران: 2.58 ( 2 رای)
97 bigtheme

محمد شکری

محمد شکری هستم، مدیر سایت عمران مبین، من در رشته مهندسی عمران تحصیل کردم و در گرایش مدیریت ساخت ادامه تحصیل دادم و الان به طور تخصصی در زمینه تحلیل و طراحی ساختمان و مدیریت ساخت فعالیت میکنم. خوشحالم که توانستیم با تشکیل گروه عمران مبین خدمتی به شما عزیزان ارائه کرده باشیم.

نمایش تمام نوشته ها
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *