۱۰ نکته ضروری برای تبدیل شدن به یک مهندس عمران موفق

نکاتی که لازم است یک مهندس عمران برای موفقیت در کار خود بداند:

مهندس عمران موفق

۱٫ آزمایش های مصالح ساختمانی:

یک مهندس عمران خوب باید آگاهی مناسبی در مورد آزمایش های مختلف مصالح ساختمانی داشته باشد. بعضی از آزمایش های مهم در زیر آمده است.

آزمایش های بتن: آزمایش اسلامپ، آزمایش تراکم، آزمایش ترک کششی و غیره

آزمایش های خاک: آزمایش برش هسته ( Core cutter test ) ، تست تراکم، آزمایش سه محوری، آزمایش تحکیم و غیره

آزمایش های قیر: آزمایش انعطاف پذیری، آزمایش نقطه نرمی، آزمایش نفوذ و غیره

۲٫ بررسی خاک:

آزمایش های مختلف خاک برای تعیین نوع خاک محل سکونت و ثبات خاک قبل از شروع ساخت و ساز حتما باید صورت بگیرد. بنابراین، به عنوان یک مهندس عمران، باید دانش کافی در مورد این آزمایش ها که در سایت انجام می شود داشته باشید.

۳٫ طرز استفاده از ابزارهای نقشه برداری:

آشنایی با کاربردهای ابزارهای نقشه برداری مانند دستگاه توتال استیشن، تئودولیت و غیره ، نیز برای هر مهندس عمران یک دانش اجباری به حساب می آید. این ابزارها برای علامت گذاری و اندازه گیری استفاده می شوند.

۴٫ مقررات و نشریه های استاندارد مورد استفاده در ساخت و ساز:

هر کشوری دارای مشخصات ایمنی استاندارد خود برای کارهای مربوط به ساخت و ساز است. تمام ساخت و ساز های جدید باید با پیروی از تمامی قوانین و رویه های مندرج در نشریه ها استاندارد انجام شود.

در غیر این صورت، احتمال شکست یک ساختار همیشه بالا خواهد بود. در ایران نیز علاوه بر نشریات متعدد در این زمینه ، سری مباحث ۲۲گانه مقررات ملی ساختمان وجود دارد که آگاهی داشتن نسبت به آن ها برای مهندس های عمران به نوعی حیاتی است.

این مطلب را نباید از دست بدهید :  تفاوت بین مهندس کارگاه و سرپرست گارگاه

۵٫ مشخصات مربوط به طول برش و خم میلگرد ها:

دانستن فرمول ها و مشخصات مربوط به طول برش و خم میلگرد ها برای مهندسین عمران ضروری است. انجام صحیح این محاسبات کیفیت ساخت را در سازه های بتنی به شدت بالا میبرد.

۶٫ نقشه کشی و طراحی:

طراحی و نقشه کشی از فعالیت های اصلی و حیاتی در ابتدای روند پروژه است. طراحی مناسب، همه مشخصات مورد نیاز پروژه را فراهم می کند. هر مهندس سایت باید قدرت تجزیه و تحلیل چنین نقشه ها و طرح ها را داشته باشد.

مهندس عمران موفق

۷٫ برآورد کردن و تکمیل صورت وضعیت ها:

برآورد کردن و تکمیل صورت وضعیت ها باید توسط یک مهندس عمران در یک پروژه ساختمانی انجام شود.

۸٫ کنترل کیفیت:

کنترل کیفیت سود پروژه را با کاهش هزینه های اضافی تضمین می کند. بنابراین شما باید اطلاع کافی از کنترل کیفیت داشته باشید.

۹٫ مدیریت کردن محل کار:

آگاهی از فرم کار، بتن ریزی، اقدامات ایمنی و غیره نیز یک امر کلیدی است.

مهندس عمران موفق

۱۰٫ تعامل با کارگران:

به عنوان یک مهندس عمران، شما باید بدانید چگونه با کارگران در یک سایت رفتار کنید.

اگر همه شرایط فوق الذکر را داشته باشید، امیدواریم که شما یک مهندس عمران خوب و موفق خواهید شد.

موفق باشید.

نکاتی که لازم است یک مهندس عمران برای موفقیت در کار خود بداند:
مهندس عمران موفق
۱٫ آزمایش های مصالح ساختمانی: یک مهندس عمران خوب باید آگاهی مناسبی در مورد آزمایش های مختلف مصالح ساختمانی داشته باشد. بعضی از آزمایش های مهم در زیر آمده است. آزمایش های بتن: آزمایش اسلامپ، آزمایش تراکم، آزمایش ترک کششی و غیره آزمایش های خاک: آزمایش برش هسته ( Core cutter test ) ، تست تراکم، آزمایش سه محوری، آزمایش تحکیم و غیره آزمایش های قیر: آزمایش انعطاف پذیری، آزمایش نقطه نرمی، آزمایش نفوذ و غیره ۲٫ بررسی خاک: آزمایش های مختلف خاک برای تعیین نوع خاک محل سکونت و ثبات خاک قبل از شروع ساخت و ساز حتما باید صورت بگیرد. بنابراین، به عنوان یک مهندس عمران، باید دانش کافی در مورد این آزمایش ها که در سایت انجام می شود داشته باشید. ۳٫ طرز استفاده از ابزارهای نقشه برداری: آشنایی با کاربردهای ابزارهای نقشه برداری مانند دستگاه توتال استیشن، تئودولیت و غیره ، نیز برای هر مهندس عمران یک دانش اجباری به حساب می آید. این ابزارها برای علامت گذاری و اندازه گیری استفاده می شوند. ۴٫ مقررات و نشریه های استاندارد مورد استفاده در ساخت و ساز: هر کشوری دارای مشخصات ایمنی استاندارد خود برای کارهای مربوط به ساخت و ساز است. تمام ساخت و ساز های جدید باید با پیروی از تمامی قوانین و رویه های مندرج در نشریه ها استاندارد انجام شود. در غیر این صورت، احتمال شکست یک ساختار همیشه بالا خواهد بود. در ایران نیز علاوه بر نشریات متعدد در این زمینه ، سری مباحث ۲۲گانه مقررات ملی ساختمان وجود دارد که آگاهی داشتن نسبت به آن ها برای مهندس های عمران به نوعی حیاتی است. ۵٫ مشخصات مربوط به طول برش و خم میلگرد ها: دانستن فرمول ها و مشخصات مربوط به طول برش و خم میلگرد ها برای مهندسین عمران ضروری است. انجام صحیح این محاسبات کیفیت ساخت را در سازه های بتنی به شدت بالا میبرد. ۶٫ نقشه کشی و طراحی: طراحی و نقشه کشی از فعالیت های اصلی و حیاتی در ابتدای روند پروژه است. طراحی مناسب، همه مشخصات مورد نیاز پروژه را فراهم می کند. هر مهندس سایت باید قدرت تجزیه و تحلیل چنین نقشه ها و طرح ها را داشته باشد.
مهندس عمران موفق
۷٫ برآورد کردن و تکمیل صورت وضعیت ها: برآورد کردن و تکمیل صورت وضعیت ها باید توسط یک مهندس عمران در یک پروژه ساختمانی انجام شود. ۸٫ کنترل کیفیت: کنترل کیفیت سود پروژه را با کاهش هزینه های اضافی تضمین می کند. بنابراین شما باید اطلاع کافی از کنترل کیفیت داشته باشید. ۹٫ مدیریت کردن محل کار: آگاهی از فرم کار، بتن ریزی، اقدامات ایمنی و غیره نیز یک امر کلیدی است.
مهندس عمران موفق
۱۰٫ تعامل با کارگران: به عنوان یک مهندس عمران، شما…

10 نکته ضروری برای تبدیل شدن به یک مهندس عمران موفق

امتیاز - 97%
امتیاز کاربران: 3.88 ( 33 رای)
97 bigtheme

محمد شکری

محمد شکری هستم، مدیر سایت عمران مبین، من در رشته مهندسی عمران تحصیل کردم و در گرایش مدیریت ساخت ادامه تحصیل دادم و الان به طور تخصصی در زمینه تحلیل و طراحی ساختمان و مدیریت ساخت فعالیت میکنم. خوشحالم که توانستیم با تشکیل گروه عمران مبین خدمتی به شما عزیزان ارائه کرده باشیم.

نمایش تمام نوشته ها
74 پاسخ
  1. علی غفاری
    علی غفاری گفته:

    با سلام غفاری هستم کارشناسی رو مهندسی عمران گرفتم ارشد رو بدلیل استخدام در مخابرات فناوری اطلاعات گرفتم بنظر شما از عمران مدتی دور بودم و نگرانم ازمون مهر که قبول شدم یک مهندس عمران با سواد باشم نظر شما چیه برا اینکه توانایی خودمو بالا ببرم

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      با سلام خدمت شما مهندس عزیز
      توصیه من اینه که شما ابتدا ببینید از بین دو حوزه فعالیت اجرا یا طراحی می خواهید در کدام حوزه فعالیت داشته باشید.
      اگر میخواهید در حوزه اجرا کار کنید که باید منابع و کتاب های راجع به این حوزه را مطالعه کنید. از مقالات داخل سایت ما و مقالاتی که در آینده گذاشته خواهد شد هم میتوانید استفاده کنید.
      البته در اجرا هیچ چیز جای تجربه را نمیگیره اگر بتوانید کارآموزی هم کنید خیلی عالیست.
      اما اگر می خواهید در حوزه طراحی فعالیت کنید، با توجه به اینکه مدتی از عمران دور بودید من توصیه می کنم که اول دروسی مثل بارگذاری و همچنین نشریات و آیین نامه هایی مثل ۲۸۰۰ و مبحث ۶ و… را مطالعه کنید. میتوانید از مقالات داخل سایت ما مثل مقاله انواع بار در ساختمان و … هم که برای شروع خوبه استفاده کنید.
      در این حین باید نرم افزار های ضروری مهندسی عمران مثل ایتبس ، سیف ، اتوکد را هم یادبگیرید
      به امید موفقیت شما

      پاسخ
    • آیدین محمدی
      آیدین محمدی گفته:

      سلام جناب مهندس.
      وقتتون به خیر.
      لازم به ذکر است که بر خلاف طراحی که میشه چندین کتاب خوب و قابل اعتماد رو معرفی کرد، متاسفانه کتاب هایی که در زمینه اجرا در بازار وجود دارند، چندان کتاب های کامل و اصولی نیستند.در زمینه اجرا بهترین کار حضور در کارگاه و دیدن مراحل کار و سوال از مهندس مجری است.هر چند برای بدست آوردن اطلاعات مختصر در این زمینه شما می توانید مجموعه کتاب های سیر تا پیاز انتشارات سیمای دانش و همچنین کتاب هناصر و جزئیات ساختمانی(اجزا و اجرا) انتشارات نو آور رو مطالعه فرمایید.هرچند که دوباره یاد آور میشم در زمینه اجرا بهترین کار حضور در کارگاه و کسب تجربه است.همچنین شما میتونید از مقاله هایی که در سایت در این زمینه قرار داره استفاده کنید.در اینده نیز برنامه های ویژه ای برای کارهای اجرایی در سایت خواهیم داشت.

      پاسخ
      • ندا
        ندا گفته:

        برای آشنایی کامل با جزئیات اجرایی ساختمان میتوانید به کتاب “فوت و فن های ساختمان سازی” مراجعه کنید. تقریباً تو بازار کامل تر از این کتاب ندیدم و کلیه مراحل به صورت تصویری توضیح داده شده است.

        پاسخ
  2. محمدحسن
    محمدحسن گفته:

    بتسلام و عرض حسته نباشید خدمت مدیریت فهیم سایت.
    من چندین سال هست فقط کار اجرایی کردم واز بحث فنی و طراحی دوربودم.حالا میخوام تو این زمینه هم نقاط ضعفم رو جبران کنم.میخواستم تو این زمینه من رو راهنمایی کنید همچنین چندتا کتاب و منبع مناسب معرفی کنید.
    بسیارمتشکرم.

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      با سلام خدمت شما
      نکته مثبتی که در مورد شما وجود دارد همین سابقه اجرایی شماست که میتواند در زمینه طراحی خیلی به شما کمک کند.
      من توصیه میکنم شما ابتدا مباحث بارگذاری و آیین نامه های مرتبط مثل مبحث ۶ و ۲۸۰۰ و مبحث ۹و ۱۰ و … را مطالعه کنید همچنین با استفاده از کتاب های موجود در بازار که تعدادشون زیاد هست و همچنین فیلم ها و مقالات ما که درسایت قرار خواهیم داد نرم افزارهای مرتبط مثل ایتبس و سیف و اتوکد را یادبگیرید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      پاسخ
  3. علیرضا
    علیرضا گفته:

    باسلام خدمت شما من م
    کلاس یازدهم هستم و میخواهم در دانشگاه در رشته عمران تحصیل کنم آیا رشته خوبی است؟آیا با تلاش میشود پیشرفت چشمگیری داشت و پروژه های سنگین و سود آور را در دست گرفت و خلاصه آیا بازار کاری خوبی دارد؟

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز
      رشته عمران به صورت کلی رشته تحصیلی خوبی است، اما مانند تمامی رشته ها موفقیت در آن به خود شخص بستگی دارد. توصیه من این است قبل از اینکه شما به بازارکار این رشته فکر کنید باید ببینید واقعا به این رشته علاقه دارید؟
      چون که دانشجویانی که وارد این این رشته می شوند تعدادشون زیاد است، مشاهده می کنم که خیلی ها بی هدف وارد این رشته شده اند و نتیجه نگرفته اند.
      درمورد بازارکار هم می توانم بگم، فردی که واقعا متخصص باشه بیکار نمیمونه و میتونه درآمد خوبی داشته باشه.
      بنابراین توصیه من اینه که اگه واقعا علاقه دارید و این رشته را انتخاب کردید از همان ابتدا یادگیری نرم افزار های مرتبط مانند ایتبس، سیف، اتوکد را شروع کنید. و همچنین دروسی مثل بارگذاری و فولاد و بتن را خوب مطالعه کرده و آیین نامه هایی مثل ۲۸۰۰ و مبحث ۶ و مبحث ۹ و ۱۰ را نیز مطالعه بفرمایید.
      آرزو می کنم که موفق باشید.

      پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام
      هردو گرایش به صورت کلی میتونه برای خانم ها هم مناسب باشه. یعنی خانم های فارغ التحصیل هر دو گرایش میتونند محیط کاری در آینده پیدا کنند که از لحاظ جسمی که فکر میکنم شاید مهمترین فاکتور مورد نظر شما باشه خیلی محدودیت نداشته باشند. اکثر فرصت های شغلی متناسب با این گرایشها دفتری و آزمایشگاهی هست بنابراین نمیشه زیاد تفاوتی از این بابت برای خانم ها و آقایان قائل شد.

      پاسخ
  4. محمد حسن صدیقی
    محمد حسن صدیقی گفته:

    با سلام و خسته نباشید.
    جناب مهندس من امسال کنکوری هستم و پدرم در حال ساخت و ساز است.(( معمار تجربی)) میخواستم بدانم اگه دانشگاه نروم و کلاس های عمران را در موسساتی همچون مجتمع فنی پیگیری کنم می تونم به موفقیت برسم یا اصطلاحا میتونم مهندس کار کشته ای شوم.یا مثلا انجمن بتن اگه میشه راهنمایی ‌کنید و بفرمایید اگه نخواهم برم دانشگاه .چه کلاس هایی شرکت کنم و جه دوره هایی به نظرتان لازم که ببینم
    ممنون

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      من دانشگاه نرفتن و فقط شرکت در دوره ها را تایید نمیکنم، بنابراین نمیتونم دوره خاصی را هم برای شما معرفی کنم. این دوره ها عموما دوره های تکمیلی هستند و مناسب برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مهندسی عمران میباشد.
      شما با دانشگاه نرفتن در حقیقت مهندس به حساب نخواهید آمد پس مهندس کارکشته هم نخواهید شد.
      مهندسی عمران به صورت کلی دو قسمت میشه اجرا و طراحی، کار اجرا میتونه تقریبا مشابه کار معمار تجربی باشه با این تفاوت که پروژه های بزرگ و مهمتر را به یک معمار تجربی نخواهند داد، طراحی هم شامل طراحی نرم افزاری و تهیه نقشه های اجرایی میشه. یک مهندس عمران بسته به علاقه اش در یک شاخه فعالیت میکنه، همچنین مهندسها میتونند پروانه نظام مهندسی در سه بخش اجرا، نظارت و طراحی از سازمان نظام مهندسی دریافت کنند.
      برای مهندس کار کشته شدن، من توصیه میکنم دانشگاه برو در کنارش همزمان در ساخت و سازهای پدرت حضور داشته باش، در پروژه های دیگر کاراموزی برو، و در صورت لزوم در دوره های تکمیلی نرم افزاری و اجرایی شرکت کن تا هم علمی و هم تجربی به موفقیت برسی.

      پاسخ
  5. حمید
    حمید گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    یک سوال داشتم،من بین اجرا و طراحی موندم کدوم رو انتخاب کنم،با توجه به اینکه کارشناسی ارشد خاک و پی دارم ولی به این نتیجه رسیدم آزمایشگاه زدن هزینه بالایی میخواد(هزینه اجاره آزمایشگاه،دستگاه و …) حالا با ۳۰ سال سن میخوام راهمو انتخاب کنم،کمکم کنید،

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      باسلام خدمت شما دوست گرامی
      حقیقت اینه که من نمی تونم یک نسخه برای شما تجویز کنم که فقط برو دنبال اجرا یا فقط برو دنبال طراحی
      چون موفقیت در هر کدام از بخش ها به مهارت و دانش و تجربه و علاقه شما بستگی دارد
      حتی نمیشه گفت کدام بخش می تونه درامد بیشتری درپی داشته باشه چون در هر دو بخش افراد با درامد بالا و کم درامد وجود دارد
      اما میتونم با گفتن معایب و محاسن هر کدام از بخش های اجرا و طراحی شما را در انتخابتون بیشتر راهنمایی کنم.
      اولا باید بدونیم فعالیت های عمرانی به صورت کلی به طراحی ، اجرا ، نظارت تقسیم میشه
      طبق سوال شما با نظارت که کاری نداریم
      ولی اجرا، نسبت به اون دو بخش دیگر، از نظر علمی و نیاز داشتن به علم مهندسی عمران راحت تره، مسئولیتشم هم از دو بخش طراحی و نظارت کمتر است و با تجربه میشه در این زمینه کاملا موفق شد.
      از معایبی که برای اجرا میشه گفت این هست که باید در تمام شرایط کاری و جوی پای پروژه باشی و همچنین خیلی وقتگیره و اکثر وقت شما پای پروژهء درحال اجراتون میگذره و همچنین تنش بالایی داره و شما باید در طول روز با کارفرما و کارگر و بنا و… سر و کله بزنید، این شرایط یک فرد اصطلاحا کارگاهی رو میطلبه.
      اما طراحی نسبت به اجرا، وقت کمتری میطلبد و مهندس طراح می تواند هر پروژه را در عرض یکی دو روز انجام دهد همچنین از محیط کارگاهی نیز دور است و در دفتر خود کار می کند حتی می تواند به صورت دورکاری با سایر شهرها کارکند. اما سختی کار طراحی اینجاست که باید تسلط کافی به آیین نامه ها ، نرم افزار ها، دیتیل ها و حتی نکات اجرایی داشته باشید همچنین باید علم خود را به روز نگه دارید، بنابراین طراحی هم کار خیلی ساده ای نیست و مهندسین باسواد را میطلبد.
      حالا دوست عزیز شما خودت با دانستن این شرایط باید انتخاب کنی و کسی دیگر نمیتواند به جای شما برای آیندتون تصمیم بگیره
      با آرزوی موفقیت

      پاسخ
  6. وحید
    وحید گفته:

    سلام.
    من لیسانس عمران هستم.
    بعد از خدمت الان مطالب دانشگاه کلن یادم رفت.
    فقط یک سوال دارم و دوست دارم
    من قبول دارم صفر صفرم الان.
    ازتون میخوام بهم مرحله مرحله با اولویت بندی درست بهم بگید اول برم سراغ چی بعد چی و بعدش چی که توی مهندسی عمران حرفه ای بشم؟ نمیدونم بدرد میخوره یا نه ولی من انگلیسیم از فارسی بهتره و اینکه افسر ایمنی هم هستم و آیین نامه ایمنی ساختمان سازمان رو تقریبا بلدم. ولی بازم میگم تو عمران صفرم و ازتون میخوام ساده و مرحله مرحله به یک بچه عمران توضیح بدید چون من بیشتر از همه چیز سردرگمم راجب عمران و بازار کارش و… اگه میشه.یک دنیا ممنون

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      اگر کامنت های قبلی را خونده باشی متوجه شدی که، خیلی مهمه که چه راهی را میخواهی در آینده انتخاب کنی.
      اگر بخوای در آینده وارد زمینه اجرا بشی، بهترین راه برای موفقیت کاراموزی رفتن هست تا به مرور با نکات اجرایی آشنا بشی و اگر شانس بیاری میتونی همونجا هم استخدام بشی و کار کنی. توصیه میکنم برای اجرا، نقشه خوانی بلد باشی ، نکات اجرایی را از سایت های عمرانی مانند سایت ما دنبال کنی چون ممکنه هر نکته ای یه جا به دردت بخوره.
      اما اگر بخوای وارد زمینه طراحی بشی، چون که میگی صفر هستی باید واقعا وقت بذاری تا به مباحث طراحی تسلط پیدا کنی.
      برای شروع من توصیه می کنم که شروع کنی و نرم افزار های عمرانی را یاد بگیری، نرم افزارهایی مثل اتوکد ، ایتبس و سیف . همزمان با آموزش نرم افزارها باید نکات آیین نامه ای را هم یادبگیری. شرکت در یک دوره آموزشی خوب و مطالعه کتابهای آموزش نرم افزار و تفسیر های آیین نامه ها و آموزش بارگذاری و … میتونه خیلی کمک کنه.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      پاسخ
      • مرتضی سلیمانی
        مرتضی سلیمانی گفته:

        سلام خسته نباشید
        من فوق دیپلم عمران گرفتم لیسانسشو ادامه ندادم خواستم وقتی یه جایی با حتی حقوق کم استخدام شدم ادامه بدم الان سربازم در هفته ۳ روز خونه ام میخوام این سه روز رو برم سراغ اموزش های ازاد
        الان مشکلم اینه کدوم مسیر رو برم درامد و بازار کار بیشتری داره اجرایی برم خوبه یا طراحی ؟

        پاسخ
        • محمد شکری
          محمد شکری گفته:

          سلام خدمت شما دوست عزیز
          حقیقت اینه نمیشه به صورت کلی گفت که اجرا درآمد بیشتری داره یا طراحی چون در هر دو زمینه مهندسین زیادی هستند که درآمد بالایی دارند
          توضیحات بیشتر را در کامنت های قبلی دادم که احساس میکنید توانایی خودتون در کدوم زمینه بیشتره و بهش علاقه دارید، بیشتر روی اون زمینه تمرکز کنید
          اما اگر بتونید دوره های طراحی را هم ببینید و مثلا با کاراموزی رفتن تجربه ی اجراییتونم افزایش بدید، خیلی عالی هست.

          پاسخ
  7. ميلاد كاظميه
    ميلاد كاظميه گفته:

    سلام اقای مهندس من دانشجو ترم ١ عمران هستم قبل از خوندن کامنت ها و نظرات دوستان خودم با قاطعیت به این نتیجه رسیدم که برم کارآموزی از الان تا لیسانسمو بگیرم بتونم حرفی واس گفتن داشته باشم ولی یه مشکل بزرگ با شهریه دانشگاهم دارم که باید خودم پرداخت کنم یا حد اقل کمک کنم در پرداختش خواسته من از شما اینه جایی رو میتونید بهم معرفی کنید واس کاراموزی که بتونم کارو یادبگیرم با حقوق خیلی کم یا حداقل بعد چند ماه یه کم بم پرداختی داشته باشن. در ضمن خیلی زیاد علاقه مندم تو کارای عمرانی تا حدی که یه واحدو خودم با پدرم بازسازیش کردم

    خیلی خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید چون واقعا به کمکتون نیازمندم

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      من فعلا جایی رو سراغ ندارم البته میتونید در گروه تلگرامی ما عضو بشید و هر زمانی که موردی بود اونجا قرار بدم.
      البته برای پیدا کردن جایی برای رفتن کارآموزی ، بهترین کاری که میتونم بگم انجام بدید تا زود به نتیجه برسید این هست که به کارگاه های پروژه های نسبتا بزرگ یا دفتر فنی های شرکت های خوب و نسبتا بزرگ سر بزنید و با مهندسها صحبت کنید و بگید قصد گذراندن دوره کارآموزی رو دارید. مجتمع ها و برج ها و حتی پروژه های کمی کوچکتر که در سطح شهر مشاهده می کنیم که در حال ساخت هستند هم رو میتونید سر بزنید.
      البته چندتا نکته مهم وجود داره:
      توصیه میکنم پیگیر باشید و با چندتا نه شنیدن دلسرد نشید و هرجایی رو هم که سر میزنید سعی کنید فرد درست رو پیدا کنید ممکنه بعضی افراد اصلا بدون توجه بگن کاراموز نیاز نداریم اما اگر با مهندس مسئول اون مجموعه صحبت کنید شما رو بپذیره یا اگه به کارگاه های ساختمانی سرمیزنید نباید با مالک پروژه صحبت کنید چون مالک به خاطر اینکه به دردسرهای این موضوع فکر میکنه حتما شما را از پروژه خارج خواهد کرد و باز هم توصیه میکنم تو کارگاه های ساختمانی هم با مهندس مجری پروژه صحبت کنید
      با آرزوی موفقیت

      پاسخ
  8. مجتبی
    مجتبی گفته:

    سلام خسته نباشید
    من کاردانی رشته کارهای عمومی ساختمان خواندم
    کارشناسی عمران اجرایی خواندم
    میخواستم ادامه بدم موندم چی بخونم بیشتر به راه و راهسازی علاقه دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام خدمت شما دوست گرامی
      برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عمران از بین گرایش های موجود، گرایش راه و ترابری بیشترین تناسب را با علاقه شما که راهسازی هست داره و میتونید در این گرایش ادامه تحصیل بدید
      با آرزوی موفقیت

      پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      به زودی قصد داریم یک بخش برای دانلود اینجور فایل ها به سایت اضافه کنیم و هنوز در مرحله گرداوری مطالب هستیم.
      ایشالا وقتی اون بخش راه اندازی بشه پروژه آماده هم قرار میدیم.

      پاسخ
  9. Zhra
    Zhra گفته:

    سلام.من ترم دو کارشناسی عمرانم.از کارا و درسای عملی خوشم میاد اما ریاضی و فیزیکم در حد به زور پاس کردنه وقوی نیست.ازونجایی که بیشتر دروس عمران پایش ریاضی و فیزیکه بنظرتون امکان موفقیتم تو این رشته هست؟

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      با سلام خدمت شما
      بله امکان موفقیت همیشه با تلاش وجود داره
      خیلی از دروس دوره دانشگاه که معادلات سخت و پیچیده داره مثل ریاضی و فیزیک و معادلات دیفرانسیل و محاسبات عددی و دینامیک و هیدرولیک و… شاید بعدا کمتر در کار نیاز بشه
      اما اگر خصوصا بعدا بخواهید کارهای طراحی انجام بدید، معادلات طراحی و آیین نامه ای دروسی مثل فولاد، بتن و تحلیل سازه و استاتیک رو باید خوب یاد بگیرید که این هم واقعا با تلاش شدنیه
      با آرزوی موفقیت برای شما

      پاسخ
  10. ویدا
    ویدا گفته:

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    من ترم۷ کارشناسی مهندسی عمران هستم
    به رشته راهسازی خیلی علاقه دارم اما خیلی می شنوم که این گرایش برای خانم‌ها مناسب نیست؟ واقعا اینطوره؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      عرض سلام خدمت شما
      من خودم به شخصه هیچ وقت در این مسائل مرزی برای خانم ها و آقایون قائل نمیشم. اما به صورت کلی شرایط کاری راهسازی و سختیه کارش و اینکه معمولا باید جاده های دورافتاده را در گرما و سرما اجرا کنید و معمولا امکانات درست و حسابی هم در اینجور شرایط در دسترس نیست و همچنین کارگران و راننده های ماشین آلات راهسازی که همگی معمولا آقا هستند، خود به خود اینکار رو برای خانم ها خیلی سخت میکنه.

      پاسخ
  11. م
    م گفته:

    سلام خدمت شما من در اینده نزدیک انتخاب رشته دارم و واقعا تصمیم سختیه به عمران و معماری علاقه دارم البته تفاوت هاشون و نسبتا می دونم که خواستم ازتون بپرسم و این که از بازار کار اون می ترسم و تصمیم ادامه تحصیل در خارج از کشور است ( البته با بورسیه)به نظر شما یک مهندس دختر در چند سالگی می تونه حرفی برای گفتن داشته باشه من نمی خوام چند روز دیگه پشیمون برگردم اخه همه از درامد کم و نبود کار در این رشته می نالن نگم اگه پزشک می شدم بهتر بود میشه سریع پاسخ بدید ممنونم

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      عرض سلام خدمت شما
      اینکه در بازارکار چه جایگاه و درآمدی داشته باشید و اینکه یه مهندس خانم در چند سالگی می تونه حرفی برای گفتن داشته باشه واقعا به سطح تخصص و توانایی شما بستگی خواهد داشت. شما حتی میتونید در دوران دانشجویی هم اگر تسلط کافی روی مباحث و نرم افزار های طراحی سازه داشته باشید یا در زمینه اجرایی کاراموزی برید حرف واسه گفتن داشته باشید.
      البته من نمیتونم منکر این موضوع که درامد و اوضاع اشتغال مقداری خراب شده بشم که این موضوع فقط شامل حوزه مهندسی عمران هم نمیشه اما اگر واقعا علاقه به این رشته دارید باید ریسک این موضوع رو بپذیرید و در این راه تلاش کنید در غیر این صورت پزشکی براتون خیلی بهتره.

      پاسخ
  12. احسان
    احسان گفته:

    سلام.ممنون از مطلب مفیدتون.مهندس مکانیک هستم و علاقه مند و نیازمند به یادگیری طراحی سازه های صنعتی مانند گالری و تریستل(نوارنقاله ها) و…
    طی یه پرس و جو متوجه شدم طراحای این بخش با دو نرم افزار sap و safe کار میکنن.میخواستم بدونم از کجا شروع کنم؟پیش نیاز این طراح سازه شدن چیه؟کتاب خاص مطرحی هست؟نیاز به کلاس هست یا خودآموز حل میشه؟
    ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      با سلام خدمت شما دوست گرامی
      پیشنهاد من برای شما چون پیش زمینه ای از طراحی سازه ندارید شرکت در کلاس های حضوری طراحی سازه های صنعتی با sap هست و همچنین می تونید در دوره های آموزشی آنلاین هم شرکت کنید
      در کنار این دوره اگر کتاب های خودآموز رو هم مطالعه کنید عالی میشه.
      دوره های آموزشی ما هنوز برپا نشده اما میتونید با مطالعه مقالات سایت ما آشنایی اولیه ای با مباحث طراحی پیدا کنید
      دوره آموزشی دیگه ای هم نمیتونم معرفی کنم اما اگر در سطح نت جستجو کنید حتما پیدا می کنید
      موفق باشید

      پاسخ
  13. Mahsa
    Mahsa گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم ۳عمران هستم اگه بخوام از الان وارد بازار کار بشم صرفا برای اینکه بتونم سابقه کار بدست بیارم نه برای پول بهتره تو چه زمینه ای فعالیت داشته باشم چون اکثر شرکت ها مهندسین باسابقه کار میخواهند ویک دانشجوبعد از فارغ تحصیل چجوری میتونه کار پیدا کنه وقتی همه با سابقه کار میخوان . برای همین میخواستم از الان شروع کنم به نظرتون چه مهارت هایی باید بتونم داشته باشم؟

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام خدمت شما خانم مهندس
      بهترین روش که میشه هم مهارت کسب کرد و هم شانس کاری و سابقه کار پیدا کرد اینه که دنبال شرکتی یا پروژه ی عمرانی باشید که به صورت کارآموزی وارد بشید و کار رو یاد بگیرید و بعد از مدتی احتمال این که بتونید همونجا هم مشغول به کار بشید وجود داره. جاهایی که کارآموز قبول میکنن هم کم نیست و با کمی جستجو میتونید پیدا کنید.

      پاسخ
  14. اسماء مهرابی
    اسماء مهرابی گفته:

    عرض سلام و وقت بخیر
    من دانشجوی ترم ۵ عمران هستم و یه سوال برای من بوجود اومده!
    آیا امکانش هست دو فیلد کاری رو به انتخاب کرد و به طور جدی هر دو رو پیش برد؟
    من بشدت هم به زمینه طراحی علاقه مندم و هم اجرا و قصد دارم در هر دو فیلد پیشرفت کنم به امید خدا.
    ولی خیلی زیاد شنیدم که بهتر هست هر شخص یک فیلد کاری رو انتخاب کنه و اون رو به طور جدی ادامه بده‌.
    ولی من به هر دو علاقه مندم و هر روز که پیش میره و جلوت میرم و هم کارهای اجرایی رو میبینم و در کارگاه ها حضور پیدا میکنم و هم کار های طراحی رو میبینم، بیشتر به ارتباط این دو فیلد به هم دیگه پی میبرم و اصلا نمیتونم یکی رو انتخاب کنم.
    لطفا کمکم کنید.
    از لحاظ روحی هم با هر دو خداروشکر خیلی خوب کنار میام و مشکلی ندارم.
    سپاسگزارم

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      باسلام خدمت شما
      اینکه شما به هر دو زمینه طراحی و اجرا علاقه دارید خیلی هم خوبه چون در حقیقت این دو زمینه مکمل همدیگر هستند و قطعا کسی که تو هر دو بخش طراحی و اجرا حرفی برای گفتن داشته باشه موفق تر خواهد بود بنابراین از نظر من اگر واقعا زمان بهتون اجازه بده، محدودیتی در این مسئله وجود نداره
      البته شما باید تلاشتون رو مضاعف کنید چون باید تو هر دو زمینه تجربه کسب کنید.

      پاسخ
  15. علی سعادت
    علی سعادت گفته:

    سلام . مهندس عمرانم با سابقه ۱۵ سال سابقه کار راهسازی با شرکتهای مختلف . الان اکثر پروژه ها تعطیله و بیکار شدم . بنظرتون چه کاری شروع کنم که درامدش خوب باشه ضمنا زاهدان ساکنم .دوستان راهنمایی بفرمائید تشکر

    پاسخ
  16. zahra
    zahra گفته:

    باسلام .سوال من درمورد ادامه تحصیلم هست.من لیسانس عمران دارم و در شرکتی مشغول به کار هستم.برای پیشرفت در رشته مورد علاقم که عمران هست بهتره ادامه تحصیل بدم و تا دکترا ادامه بدم ؟و یا بهتره که مهارت های خودم رو بالاتر ببرم و سعی کنم تا در آزمون نظارت و اجرا و محاسبات قبول بشم.بین این دو راه دودل هستم امیدوارم که از راهنمایی شما استفاده کنم.پیشاپیش متشکرم بابت راهنماییتون

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام خانم مهندس
      به عقیده ی من اگر با مدرک لیسانس کار مورد نظر خودتون رو دارید ادامه تحصیل آنچنان سودی برای شما نخواهد داشت
      اما اگر از ادامه تحصیل هدف دیگه ای دارید و مثلا قصد دارید از روی علاقه ادامه تحصیل بدید یا دوست دارید استاد دانشگاه بشید یا براتون افزایش حقوق خواهد داشت و یا …
      ادامه تحصیل خیلی هم خوب هست.
      و اما درباره آزمون های نظام مهندسی بهتون بگم سعی کنید در هر صورتی در این آزمونها شرکت کنید و قبول بشید.
      موفق باشید

      پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام
      کاراموزی رفتن رو نمیشه محدود به ترم خاصی کرد و به صورت کلی هر چقدر بتونید زودتر جایی کاراموزی برید براتون بهتره چون در پایان دوره تحصیل تجربه بیشتری دارید

      پاسخ
  17. shahab
    shahab گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید بنده ترم یک مهندسی عمران هستم میخواستم بدونم ازبین نرم افزارها کدوم مهمتره و باید چندتا نرم افزار بلد باشم ؟یکی کافیه یا بیشتر بلد باشیم؟

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام به شما دوست عزیز
      خیلی خوبه که از ترم اول دنبال یاد گرفتن نرم افزار هستید
      چندتا نرم افزار هست که باید یاد بگیرید
      توصیه می کنم اول اتوکد رو یاد بگیری
      بعد ایتبس
      بعد سیف
      اما کل نرم افزار هایی که بهتره یک مهندس عمران بلد باشه رو در این ویدیو برای شما معرفی کردیم توصیه می کنم حتما ببینید:
      http://omranmobin.com/best-civil-engineering-programs/

      پاسخ
  18. محمد مهدی نقدی
    محمد مهدی نقدی گفته:

    سلام من دانش اموز سال یازدهم هستم و سال دیگه کنکور دارم و دوست دارم در رشته عمران ادامه تحصیل بدم میخواستم بدونم شما اگر به دوران دبیرستان بر میگشتین چه کار هایی میکردین یا چه کلاس هایی میرفتین تا در آینده در این رشته کار راحت تری داشته باشین
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام به شما دوست عزیز
      دوست من باید بگم که اول سعی کن که در کنکور هر چه میتونی دانشگاه بهتری قبول بشی فعلا این برای تو اولویته
      برای شما که هنوز وارد دانشگاه نشدی خیلی بهتره که مطالعه آزاد در زمینه عمران داشته باشی و مقالاتی مانند مقالات موجود در سایت ما و موجود در سطح اینترنت رو مطالعه کنی
      اما از روزی که دانشگاه قبول شدی برو دنبال یاد گرفتن نرم افزارهای عمرانی و سعی کن تو پروژه های عمرانی کاراموزی بری
      موفق باشی

      پاسخ
  19. محدثه
    محدثه گفته:

    سلام
    من امسال باید انتخاب رشته کنم و علاقه به رشته عمران دارم و می خوام در این رشته تحصیل کنم
    من می خواستم بدونم که در چه درس هایی باید نمره بالایی داشته باشم و اینکه رشته فنی یا ریاضی باید بردارم
    ممنون می شم کمکم کنید

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام به شما دوست عزیز
      خب مهم ترین درسها برای شما ریاضی، فیزیک و زبان هست
      اگر از رشته فنی بخواهید در مهندسی عمران ادامه تحصیل بدید باید اول در مقطع کاردانی یا فوق دیپلم وارد بشید و کارشناسی یا لیسانس رو بعدش با قبول شدن در یک آزمون دیگه به صورت ناپیوسته ادامه بدید
      اما دانش آموزهای رشته ی ریاضی می تونند به صورت پیوسته لیسانس عمران بخونند

      پاسخ
  20. sajjad
    sajjad گفته:

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما و همچنین تشکر بابت مطالب مفیدتون
    من الان در حال حاضر ترم پنج عمران هستم و میخوام دیگه راهم رو برای عمران مشخص کنم
    تا الان بین راه سازی و مهندسی سازه موندم که کدوم رو انتخاب کنم
    برای اینکه بشه یک مهندس راه خوب باشیم نیازی تحصیل در مقطع ارشد هست؟

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام
      حقیقت اینه که شما میتونید بدون تحصیل در مقطع ارشد هم مهندس خوبی باشید این به تسلط و تجربه شما در زمینه کاریتون ربط داره.

      پاسخ
  21. امیر
    امیر گفته:

    سلام من میخوام ترم یک عمران رو شروع کنم چند راهکار بهم برای موفقیت در حوزه های مختلف درسی و.. بدین ممنون میشم

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام به شما دوست عزیز
      مهم ترین راهکاری می تونم بهت بدم اینه که از همین ابتدا دنبال یاد گرفتن نرم افزار باش و اگه میتونی جایی برای کاراموزی رفتن پیدا کن
      از بین دروس دانشگاهی هم استاتیک و تحلیل سازه و بارگذاری و فولاد و بتن رو خوب براشون وقت بذار و یادبگیر
      کامنتهای قبلی رو هم بخون بیشتر توضیح دادم
      امیدوارم که همیشه موفق باشی

      پاسخ
  22. امیر
    امیر گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    من لیسانس مهندسی عمران هستم خدمت سربازی هم تموم کردم برای شروع به کار دررشته خودم باید چیکار کنم؟در واقع از کجا باید شروع کنم یه جورایی سردرگم شدم لطفا کمکم کنید .

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام به شما مهندس عزیز
      در قدم اول شما یک رزومه خوب از خودتون تهیه کنید، اینکه چطور این رزومه رو می نویسید خیلی مهمه سعی میکنم یک آموزش هم در این مورد بسازم.
      اما نکته مهم اینه از قالب های آماده موجود در اینترنت استفاده نکنی و با تمام مهارت خودت به بهترین شکلی که میتونی این رزومه رو بنویسی.
      و این رزومه رو به هرجایی که میتونی بفرست. تو اینترنت و روزنامه و … جستجو کن و فرصت های مناسب رو پیدا کن.
      سر زدن به کارگاه های ساختمانی و صحبت کردن با مهندسهای مشغول در پروژه ها هم میتونه خیلی به شما کمک کنه.

      پاسخ
  23. هلما
    هلما گفته:

    سلام . ممنونم از سایت خوبتون
    من شهریور ماه در کارشناسی مهندسی عمران شدم و میخوام در رشته محاسبات نظام مهندسی فعالیت کنم و مهندس موفقی باشم لطفا راهنمایی کنید در حال حاضر تا زمان آزمون نظام من چه کتاب هایی مطالعه کنم و چه کنم تا موفق باشم. ممنون

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام
      همین طور که میدونید باید از تاریخ فارغ التحصیلی برای شرکت در آزمون نظام حداقل ۳ سال بگذره
      شما میتونید با یک جستجو منابع آزمون محاسبات رو پیدا کنید و مطالعه کنید
      خصوصا کتاب های مباحث ۶ و ۹ و ۱۰ و آیین نامه ۲۸۰۰ و همچنین دروس دانشگاهی استاتیک، مقاومت مصالح، تحلیل سازه‌ها و طراحی سازه‌های فولادی و بتنی رو خوب تسلط پیدا کنید.

      پاسخ
  24. Arman
    Arman گفته:

    سلام خوشحال میشم سوال منو جواب بدین
    راسته که مهندسی عمران راحت میتونه تو کار بساز بفروش باشه و خودش ساختمون خودشو دست بگیره بدون اینکه مهندس ناظر بالا سرش باشه
    در کل تو شغل بساز بفروش با داشتن مهندسی عمران راهو هموار میکنه

    پاسخ
  25. m
    m گفته:

    سلام خدمت مهندس عزیز
    من چند روز دیگه مصاحبه ناظر روستایی بنیاد مسکن دارم چه کتاب هایی رو باید مطالعه کنم

    پاسخ
  26. علی
    علی گفته:

    سلام من یک سوال دارم.
    من به شدت علاقه دارم به رشته مهندس معماری ولی درس هایم خوب نیست !عید۱۴۰۰هم انتخاب رشته میکنم به نظرشما چی کارکنم
    لطفأ جواب را توی سایت قراردهید.

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام به شما دوست عزیز
      مطمئن باش اگه به این رشته علاقه داری، در دانشگاه هم با کمی تلاش بیشتر میتونی واحدهارو پاس کنی.
      رشته معماری به جز چند واحد مثل ایستایی و ریاضی عمومی و … دروس محاسباتی پیچیده نداره و بیشتر دروس هنری و عملی داره.
      و خیلی مهمه شما به نرم افزارهای این رشته مثل تری دی مکس و … تسلط پیدا کنید.
      امیدوارم که در تمام مراحل زندگی موفق باشید

      پاسخ
  27. ***
    *** گفته:

    سلام
    خدا قوت
    من کاردانی معماری و کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران دارم برای آزمون نظام مهندسی با توجه به مدرکم فقط میتونم برای آزمون نظارت و اجرا شرکت کنم /یکی از دوستانم گفت اگه چند واحدی ازرشته مهندسی عمران_عمران را بگذرانم میتونم برای آزمون طراحی هم شرکت کنم میخواستم بدانم آیا شما اطلاعی در این زمینه دارید؟
    ممنون میشم جوابم را بدهید.

    پاسخ
  28. زهرا
    زهرا گفته:

    سلام ببخشید برای یه دانشجوی ترم دو عمران چه کتابهای رو برای اموزش پیشنهاد میدین !؟اگه بخواد از صفر شروع کنه!؟

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام
      کتابهای ۲۸۰۰ و مبحث ۶ و مبحث ۹ و ۱۰ و کتابهای آموزش نرم افزارهایی مثل ایتبس و سیف و اتوکد که در بازار زیاد هست.

      پاسخ
  29. Mojtaba
    Mojtaba گفته:

    سلام خسته نباشید من دیپلم گرفتم امسال الان میخوام مهندس عمران بشم برا مهندسی باید چیکار کنم لطف کنین راهنمایی کنین ممنون

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام
      باید در کنکور شرکت کنید و موقع انتخاب رشته، مهندسی عمران رو انتخاب کنید.
      البته فکر می کنم دانشگاه های آزادی باشند که بدون کنکور هم دانشجو بپذیرند

      پاسخ
  30. حسن
    حسن گفته:

    سلام اقای شکری.من الان دارم کارشانسی عمران میخونم،میخواستم بدونم اگه برای ارشد برم رشته ریاضی محض و عمران رو هم خوب اموخته باشم،کار برام پیدا میشه تو عمرن یا باید ارشد عمران رو هم بخونم؟،ممنون

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام
      با مدرک کارشناسی عمران هم می تونید در حوزه عمران کار کنید و پروانه نظارت و اجرا و محاسبات بگیرید
      اما با کارشناسی ارشد شرایطتون مقداری بهتر میشه

      پاسخ
  31. نیلا
    نیلا گفته:

    سلام من به تازگی لیسانسم تموم شده و خیلی دوستدارم کارکنم حتی بدون حقوق .طراحی رو خیلی دوستدارم .از کجا شروع کنم .اگر ارشد طراحی داخلی شرکت کنم چی .خوبه؟کمکم کنید لطفا

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام
      خیلی از شرکت ها هستند که کاراموز جذب میکنند، میتونید در این شرکتها تجربه کسب کنید همچنین در دوره های آموزش نرم افزارهای مهندسی هم شرکت کنید.
      چرا طراحی داخلی مگه لیسانس مهندسی عمران نیستید؟

      پاسخ
  32. مصطفی
    مصطفی گفته:

    سلام ، لیسانس عمران گرفتم ، سربازیم و رفتم ، توی خدمت کارای اجرایی کردم ، بنظرتون چطور الان میتونم تجربه کسب کنم و وارد بازار کار بشم ، با این اوضاع بیکاری بنظرتون ارشد بخونم یا نه ؟

    پاسخ
    • محمد شکری
      محمد شکری گفته:

      سلام
      شما اول سعی کنید که کاری پیدا کنید و تجربه و سابقه کاریتون رو بیشتر کنید بعد حین کار اگر علاقه داشتید برای خوندن ارشد اقدام کنید چون با این شرایط اگر منتظر گرفتن مدرک ارشد بمونید فقط از بازارکار دور موندید. نرم افزارهای مربوطه رو تمرین کنید و به شرکت ها و کارگاه های ساختمانی سر بزنید و در آزمون های استخدامی شرکت کنید حتما نتیجه میگیرید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *